23:09 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوپک پلاس

کاخ سفید بی خیال اوپک شد
نماد برتر- با رفتن ترامپ از کاخ سفید و سرگرم شدن دولت بایدن به مسائل دیگر، کاخ سفید در خصوص مسائل اوپک ساکت بوده است.
در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟
قیمتهای نفت تحت تاثیر قرنطینه های جدید اروپا برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ برای بازیافتن روند صعودی نیرومندی که طی چهار ماه گذشته داشت، به تقلا افتاده است.
فروش نفت به چین اولویت ۵۰ سال آینده آرامکو شد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی در کنفرانس توسعه چین اعلام کرد این شرکت تضمین خواهد کرد امنیت انرژی چین بالاترین اولویت آرامکو در ۵۰ سال آینده خواهد ماند.
نفت برنت از مرز ۶۵ دلار گذشت
نماد برتر- قیمت نفت برنت تحت تاثیر سقوط ۴۰ درصد از تولید نفت آمریکا و تبدیل آن به یک شوک عرضه جهانی، در معاملات روز پنج شنبه از مرز ۶۵ دلار در هر بشکه عبور کرد.
اثر دو عامل بر بازگشت روند صعودی شاخص و معاملات منطقی
نماد برتر- پس از ریزش سنگین بازار ، دو عامل ورود نقدینگی جدید و بازگشت اعتماد برای بازگشت به روند صعودی و معاملات منطقی موثر است تا رویه نوسان گیری و نگاه کوتاه مدت ، بیشتر نشود .
رشد قیمت نفت
نماد برتر- قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که تحت تأثیر کاهش ذخایر نفت خام انبارهای آمریکا در جلسه معاملاتی دیشب هم به بالاترین سطح در بیش از یک سال اخیر رسیده بود.
پیش بینی رئیس اوپک از نفت ۵۵ تا ۶۰ دلاری به دو دلیل
نماد برتر- رئیس دوره ایی اوپک ضمن پیش بینی افزایش قیمت نفت تا ۵۵ تا ۶۰ دلار از بررسی رویکرد بایدن نسبت به تحریم ایران خبر داد .
واردات نفت آمریکا از عربستان به صفر رسید
نماد برتر- آمریکا که تا چند ماه پیش با سونامی صادرات نفت عربستان سعودی روبرو شده بود، هفته گذشته برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته واردات نفت از این کشور نداشت.
افزایش تولید ماهانه اوپک برای ششمین ماه متوالی
نماد برتر- طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر برای ششمین ماه افزایش یافت که عمدتا به دلیل بهبود بیشتر تولید لیبی بوده است.
اوپک پلاس ۲۰۲۱ را با افزایش تولید آغاز می‌کند؟
نماد برتر- با پایان یکی از پرآشوب ترین سالها در تاریخ بازار نفت، اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ با وضعیت ظریفتری روبرو شده است.
کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه
نماد برتر- آمار گمرکی فدرال روسیه نشان داد صادرات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اکتبر تحت تاثیر تقاضای کمتر و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.
توقف صعود نفت در یک قدمی مرز ۵۰ دلار
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تاثیر محدودیتهای کرونایی جدید روی تقاضا که پیشرفت به سوی برنامه واکسیناسیون انبوه را تحت الشعاع قرار داد، کاهش پیدا کرد اما ششمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
افزایش تولید نفت بریتیش پترولیوم در خاورمیانه
نماد برتر- شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در سال ۲۰۲۱ سرمایه گذاری بالایی در میادین نفت و گاز طبیعی خاورمیانه خواهد داشت.
پیش بینی جدید فیچ از قیمت سال آینده نفت برنت
نماد برتر- موسسه اعتبارسنجی فیچ در پی توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید ماهانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۵ دلار در هر بشکه می رسد.
عقبگرد نفت همزمان با ازسرگیری مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه که قرار است تولیدکنندگان عضو اوپک پلاس مذاکرات رسمی در خصوص سیاست تولید سال آینده را ازسربگیرند، با کاهش روبرو شد.